HR Direktør Mai Britt Jensen Comwell Hotels

Comwell receptionister gennem bæredygtighedsforløb

Comwell Hotels har siden Green Key mærkningen i 2009 arbejdet målrettet med den grønne omstilling. En vigtig del af opskriften er at have kædens medarbejder med på den grønne rejse. I løbet af foråret har Green Key bidraget til et bæredygtighedsforløb for receptionister.

Opskriften på Comwell Hotels succes er uden tvivl medarbejderne og den forskel, de hver dag gør for både gæster og hinanden.

Derfor har den danske hotelkæde valgt at investere markant i uddannelse ved at sende alle fastansatte medarbejdere på efteruddannelse.

Det er nødvendigt, hvis hotelkæden skal bibeholde sit høje serviceniveau og samtidig kunne fastholde medarbejderne, mener HR & Sustainability direktør Mai-Britt Jensen. (billedet)

Alle receptionister gennem bæredygtighedsforløb

I løbet af foråret har bl.a. alle kædens receptionister været gennem et bæredygtighedsforløb over flere dage med fokus på Green Key, De 17 Verdensmål, miljøvenlig plejeprodukter mm. Green Keys miljøkonsulent Sara Azoulay Pedersen og sekretariatsleder Mikal Holt Jensen holdte i den forbindelse indlæg om Green Key og miljøarbejdet, og hvordan de som receptionister kan bidrage til det bæredygtige arbejde og kædens grønne omstilling.

”Vi er utrolig glade for, at vi har nogle gode samarbejdspartnere som Green Key, der bakker op om vores arbejde og er med til at klæde vores medarbejdere godt på i forhold til arbejdet med bæredygtighed", siger Mai-Britt Jensen.

Uddannelsesakademiet Comwell College

Der er ingen tvivl om, at efteruddannelse er et vigtigt parameter i forhold til at udvikle kædens nuværende medarbejdere men også for at kunne tiltrække nye. Både til Comwell og branchen generelt.

Derfor har Comwell gennem mere end 15 år haft deres eget uddannelsesakademi, Comwell College, hvor der årligt investeres i uddannelse – både i form af korte kurser som fx bæredygtighedskursus samt længerevarende uddannelse.