hotelarnbjerg

Ansøgning om Green Key handler om at Hotel Arnbjerg vil tjene penge på en ordentlig måde

Det var med de grønne idealer udenpå tøjet, at Casper og Annemette satte sig for at skabe en hoteloplevelse i særklasse. Nu har de opnået et konkret bevis for, at de gør, hvad de siger, de vil. Og det holder alle på sporet.

Det er en kombination af, at det er godt for forretningen, og at det taler ind i Casper og Annemette Rosendahls egne idealer, der har ført til, at de er gået efter at få Arnbjerg Pavillonen certificeret med det internationale mærke Green Key knap to år efter, de holdt deres indtog på det historiske hotel i Varde, skriver JydskeVestkysten Esbjerg.

”Der er flere og flere virksomheder, som kræver af deres samarbejdspartnere, at de lever op til en række grønne og bæredygtige kriterier. Det har naturligvis været en medvirkende motivationsfaktor i forhold til at gå efter at få selve mærket. Men det med at få vores idealer om at passe på vores miljø og efterlade en ordentlig planet til vores børn og børnebørn, det har altid været et parameter for os både i privatlivet og i arbejdslivet altid,” fortæller Casper Rosendahl, der sammen med sin kone Annemette ejer Arnbjerg Pavillonen.

Gennem flere år har han også været kendt som økokongen. En identitet, han startede et blogunivers op på for år tilbage. Et univers, hvor de gode, økologiske råvarer, hans køkkenhave og en promovering af at lave bedre mad til gavn for både ganen og miljøet var i fokus. Domænet har han lukket ned, men identiteten som økokonge lever stadig i ham.

Læs mere i Jydske Vestkyst...