event-ved-navitas-aarhus_photopop_photopop

Bæredygtighed i ny turismestrategi fra Aarhus

I følge VisitAarhus’ nye turismestrategi skal dobbelt så mange turister til Aarhus frem mod 2025 - og strategien har også bæredygtige elementer.

I fem år har turismerekorderne regnet ned over Aarhus, og byen har slået tykke rødder i den internationale liga af europæiske second cities. Væksteventyret kulminerede sidste år, da byen var europæisk kulturhovedstad og nåede flere gæster og mere omtale end nogensinde før. Nu er VisitAarhus klar med en plan for, hvordan byen holder gæstetrykket, når røgen har lagt sig.

I den nye strategi Keep Momentum beskrives der under pejlemærke 6. Vi styrker Aarhus Brand, hvordan Aarhus er kendt som en attraktiv og bæredygtig by. Læs om strategien...

Dette understøttes af udviklingen i antallet af bæredygtige turistvirksomheder. Flere hoteller og konferencesteder i byen mærket med Green Key - eller Svanen. Og der er nye initiativer på vej, som kan hjælpe Aarhus bæredygtige image yderligere på vej.

Læs om Aarhus som grøn destination...