gkpaabookingcom

Green Key fortsat med på Booking.com

For at øge synligheden af de mere bæredygtige overnatningsmuligheder, viser Booking.com nu Green Key og andre bæredygtighedscertificeringer på siden

Som en del af Booking.coms mission om at gøre det nemmere for alle at opleve verden, og som førende indenfor rejsebranchen, mener virksomheden at de har et vigtigt ansvar for at gøre det nemmere at tage bæredygtige valg – både for overnatningsstederne og for de rejsende.

Derfor lancerer virksomheden i øjeblikket et program for overnatningssteder der skal hjælpe dem til at tage de næste skridt hen imod at blive mere bæredygtige – uanset hvor langt de er kommet på den front.

Programmet omfatter blandt andet at dele vejledning, information og råd om bedste praksis med overnatningsstederne via forskellige læringsmuligheder, såsom håndbøger og andet indhold, der alt sammen kan findes på Booking.coms Partner Hub.

30 forskellige certificeringer herunder Green Key

Derudover viser Booking.com på nuværende tidspunkt mere end 30 forskellige certificeringer, der er officielt godkendt af Global Sustainable Tourism Council (GSTC), Green Tourism og EU-blomsten, såvel som flere forskellige bæredygtighedsprogrammer for hotelkæder.

Virksomheden får disse oplysninger direkte fra de forskellige certificeringsorganerne og viser det på siderne for de overnatningssteder som har en af disse certificeringer fra tredjeparter.

Yderligere oplysninger om bæredygtighed

Som supplement til dette opfordrer Booking.com også overnatningsstederne til at opdatere deres oplysninger om bæredygtighed. Disse oplysninger omfatter 32 effektive tiltag på tværs af fem hovedkategorier: spild/affald, energi og drivhusgasser, vand, støtte til lokalsamfundet og naturbeskyttelse.

I forbindelse med denne globale lancering er der allerede flere hundredtusinder af overnatningssteder der er begyndt at dele nogle af deres oplysninger om bæredygtighed med Booking.com. Disse kan ses på banneret om bæredygtighedsinitiativer på overnatningsstedernes sider.

Selvom det kun er den spæde start, er det et vigtigt første skridt mod at angive flere oplysninger om bæredygtighed på en transparent måde til forbrugerne, hvilket i sidste ende gør det nemmere for dem at komme i gang med at tage mere bæredygtige valg når de rejser.

“I de seks år hvor vi har sendt denne spørgeundersøgelse ud, har det været inspirerende at se hvordan der løbende er kommet mere fokus på vigtigheden af bæredygtige rejser hos både vores kunder og nu også hos vores overnatningssteder”, sagde Marianne Gybels, Director of Sustainability hos Booking.com.

“Der er gode intentioner fra alle parter, men der skal stadig arbejdes en del for at sørge for at bæredygtige rejser er et nemt valg for alle. Jo flere bæredygtige initiativer vi kan hjælpe vores partnere med at identificere og implementere, jo mere kan vi eksperimentere med hvordan vi bedst fremhæver disse oplysninger overfor kunderne og i sidste ende få bæredygtighed til at være en transparent og tydelig del af beslutningsprocessen i forbindelse med rejser. En lille ændring som at fjerne brugen af engangsplastik eller at skifte til energieffektive LED-pærer kan virke ubetydelig i sig selv, men hvis det gør sig gældende for millioner af rejsende og overnatningssteder i hele verden, kan disse små skridt samlet set have en meget større effekt.”

Du kan downloade Booking.coms 2021 Sustainable Travel Report på Booking.coms danske nyhedsside.